Pelakon Nina Iskandar meminta semua pihak agar tidak mengungkit atau bertanyakan lagi tentang kemalangan yang berlaku dua minggu lalu.

Baca: "Besarnya Dugaan Saya Kali Ini" - Jadi Mangsa Langgar Lari 2 Kereta, Bibir Nina Iskandar Koyak, Tulang Belakang Retak!

Tegas Nina, 27, dia percaya ada hikmah di sebalik kejadian hitam itu dalam hidupnya.

"Dengan ini, saya minta kerjasama dari pihak luar agar tidak mengungkit atau bertanya lagi tentang kemalangan itu sebab saya tidak akan mengulas lagi tentang kejadian 2 minggu yang lepas.

"Let bygones be bygones, cukup saya anggap sebagai satu pengalaman pahit dalam hidup saya yang saya percaya, mungkin ada hikmah di sebaliknya," kata Nina.

Assalamualaikum. First of all, terima kasih ya Allah.. Saya bersyukur, kerana Allah SWT panjangkan usia saya dan selamatkan saya. Alhamdulillah, I am recovering well, and still undergoing treatments here in Brunei. InshaaAllah dalam 2 minggu lagi, my work & normal routine will resume as normal if Allah wills; doakan yang terbaik buat saya dan segala urusan dipermudahkan inshaaAllah. Apa yang penting buat masa sekarang ialah untuk saya pulihkan semangat saya untuk terus kehadapan dengan positivity and not dwell on what felt like one of the most traumatic experiences for me. Dengan ini, saya minta kerjasama dari pihak luar agar tidak mengungkit atau bertanya lagi tentang kemalangan itu sebab saya tidak akan mengulas lagi tentang kejadian 2 minggu yang lepas. Let bygones be bygones - cukup saya anggap sebagai satu pengalaman pahit dalam hidup saya yang saya percaya, mungkin ada hikmah di sebaliknya. Dengan kesempatan ini, I would also like to extend my deepest gratitude pada semua yang terlibat pada kejadian sampailah sekarang sedang saya menjalani proses pemulihan saya. Terima kasih Abg Wan & Isteri yang banyak menolong saya especially during the accident when I was in need. Terima kasih kepada pihak management saya, who were with me throughout, terima kasih kepada pihak Polis Petaling Jaya yang banyak membantu saya, terima kasih kepada KPJ Specialist Rawang, RIPAS Hospital especially Cardiac Centre, Dr Luqman & his team, Orthopedic Dept, Dr Pande & his team, Physiology Dept team, Maxillo Facial, Facial Plastic & Reconstructive Surgery Dept - Dr Jagadeesh & his team. Thank you also to the friendly staff & nurses of Ward 14 & Ward 23 for taking really good care of me when I was there. Thank you also to all the helpful RB staff for your kind assistance in making my wheelchair-flight a smooth journey. Thank you to Brunei High Comm in KL also, for your kind concern. Not forgetting, thank you to all my family members for the prayers love & support. Thank you to my uncle Ali, my PA Kay, my NIFC Admin Ben & all NIFC for your support, my dear friends who were all there for me. Terima kasih pada semua yang mendoakan saya, saya amat menghargainya.

A post shared by Nina Iskandar ?? (@ninaiskandar) on


Memanjatkan rasa syukur diberikan peluang kedua untuk meneruskan hidup, Nina yang kini sedang menjalani rawatan di Brunei akan kembali berkerja dalam tempoh dua minggu lagi.

"Terima kasih ya Allah... Saya bersyukur, kerana Allah panjangkan usia saya dan selamatkan saya.

"Alhamdulillah, I am recovering well, and still undergoing treatments here in Brunei.

"Insha-Allah dalam dua minggu lagi, my work and normal routine will resume as normal if Allah wills.

"Doakan yang terbaik buat saya dan segala urusan dipermudahkan.

"Apa yang penting buat masa sekarang ialah untuk saya pulihkan semangat saya untuk terus kehadapan dengan positivity and not dwell on what felt like one of the most traumatic experiences for me," tambahnya.

Nina turut merakamkan ucapan penghargaan kepada semua pihak yang membantunya sejak tragedi itu hingga proses pemulihannya.

Sekitar 29 November lalu, dramatis itu menjadi mangsa langgar lari dua kenderaan hingga menyebabkan kereta miliknya remuk.

Nina difahamkan cedera di bibir dan dipercayai retak tulang belakang.