Mengambil foto bareng keluarga seharusnya bukan hal yang luar biasa. Tapi ia boleh menjadi luar biasa apabila foto tersebut adalah milik selebriti tenar yang memiliki sebanyak 122 juta pengikut dalam Instagramnya, Kim Kardashian.

Bagaimanapun, apakah yang heboh sangat mengenai foto keluarga mogul kosmetik ini?

Selepas diselidik, rupa rupanya ia merupakan foto keluarga pertama yang dikemas kini Kim bersama suaminya, Kanye West dan tiga anak mereka, North, 5, Chicago, 3, dan Saint selepas sembilan bulan tidak berbuat demikian.

Foto itu dimuat naik pada Selasa sewaktu mereka meraikan ulang tahun ke-11 bulan Saint dengan tema Tarzan. Kali terakhir mereka berfoto bareng adalah pada sambutan Easter, April lalu.

Bintang realiti berusia 38 tahun itu dilihat tersenyum di samping suaminya, rapper yang kini berusia 41 tahun. Ya, kebelakangan ini, pasangan power couple itu memang jarang benar mempamerkan kemesraan mereka atau foto satu keluarga di media sosial.


(Foto Kim Kardashian bersama suami, Kanye West dan tiga anak mereka, Saint, Chicago dan North yang dimuat naik dalam Instagram Kim mendapat sebanyak 2.3 juta like)

Happy Birthday buat pria favorit ku, Sainty Joon. Aku pasti sudah melakukan hal yang begitu istimewa karena memiliki mu sebagai anak laki laki ku. Aku sayang kamu,” tulis Kim.

Memilih tema Tarzan juga bagi Kim karena bocah kecil itu begitu obses dengan karakter tersebut. Saint meraikan ultah dengan tema Tarzannya itu bersama sepupunya, Reign Aston yang masuk usia empat tahun pada 14 Disember ini.

“Mereka begitu obses dengan Tarzan. Jadi kami bikin hutan dalam rumah kami dengan tema Tarzan,” imbuhnya.

Tahun lalu dua sepupu ini meraikan ultah mereka dengan tema Monster’s Inc.


(Kek ultah Saint dan Reign dengan tema Tarzan.)

Sumber: People
Instagram: Kim Kardashian

Oleh: Maliah Surip