Jodoh pertemuan itu kan rahasia Tuhan. Itulah rahasia yang diberikan kepada Daus Mini soal jodohnya.

Dua kali menduda, hatinya kini diisi lagi. Siang minggu tadi, Daus mengakhiri zaman dudanya apabila sah menikah buat kali ketiga.

Daus pun kelihatan menangis usai hanya sekali melafaz ijab menjadi suami kepada wanita yang dikenali sebagai Shelvie Hana Wijaya.

Pelawak itu resmi dinikahkan oleh ayah Shelvie, Cecep Wijaya di Gedung Aisyiyah, Beji Timur, Depok, Jawa Barat. Mereka selepas itu terus melangsungkan resepsi dengan memakai busana berwarna merah.

Menurut laporan TribunJabar.id, Daus memberi mas kawin berupa perhiasan emas seberat 11 gram dan seperangkat alat salat.

Daus terlebih dahulu telah melamar Shelvie pada Oktober lalu selepas mereka diperkenalkan oleh seorang ustaz dalam sebuah majlis keagamaan.

Dia menyifatkan isteri barunya sebagai sosok wanita yang sederhana dan tidak mementingkan materi. Jauh sebelum menikah, dia juga sudah dekat dengan saudara Shelvie.

Sebelum menikah dengan Shelvie, Daus pernah menikah dua kali. Perkahwinan pertamanya adalah dengan Yunita Lestari, pada 17 Juli 2011. Dari pernikahan itu, mereka dikaruniai seorang anak. Daus dan Yunita bercerai pada 2014.

Dia kemudian bertemu jodoh kembali pada bulan Mac tahun ini bersama Destia Astrinatri. Akui Daus, mereka hanya bernikah siri, namun selepas hanya beberapa minggu menjadi suami isteri, Destia minta diceraikan. Kini dia berharap agar perkahwinan ketiganya tidak kandas lagi.

Sumber: TribunJabar.id
Gambar: Kapanlagi.com

Oleh: Maliah Surip