Pelakon Elfira Loy meluahkan rasa kesal apabila ada pihak yang sering menabur kata-kata fitnah terhadap dirinya selama ini.

Menerusi entri di Instagram (IG), Elfira mempersoalkan tindakan yang sering dilakukan oleh orang ramai terhadap dirinya sehingga membuatkan dia berasa kecewa.

"I always believe that being nice to people tak ada ruginya, kemungkinan suatu hari nanti they’ll learn how to be nice to others juga.

"Tapi, day by day, i feel like giving up. Makin ramai berani membuka pekung dengan menaburkan kata-kata fitnah dan kata-kata yang menyakitkan hati orang lain without feeling guilty.

I always believe that being nice to people takde ruginya , kemungkinan suatu hari nanti they’ll learn how to be nice to others juga. Tapi , day by day , i feel like giving up. Makin ramai berani membuka pekung dengan menaburkan kata-kata fitnah & kata-kata yang menyakitkan hati orang lain without feeling guilty. The question is why? What do you feel after talking bad about people? What do you get? I just wanna know. . Saya ada seribu penjelasan yang saya simpan kerana risau akan mengaibkan orang. Tapi dengan senangnya orang boleh mengaibkan diri sendiri. Why?

A post shared by ٢٤ | ?? | Selfie is ma thangg (@elfiraloy) on


"The question is why? What do you feel after talking bad about people? What do you get? I just wanna know.

"Saya ada seribu penjelasan yang saya simpan kerana risau akan mengaibkan orang. Tapi dengan senangnya orang boleh mengaibkan diri sendiri. Why?," tulisnya.

Menerusi ruangan komen, rata-rata berharap agar Elfira tabah menempuhi ujian ini dan mereka juga memberi kata-kata semangat untuk dirinya supaya tidak mempedulikan apa yang dikatakan oleh netizen.

Sebelum ini Elfira dikecam teruk oleh netizen selepas berkongsi keputusannya memilih Muhammad Faris Khairol Anuar sebagai tunangnya.