Sultan Perak Sultan Nazrin Shah dan Raja Permaisuri Perak, Tuanku Zara Salim berangkat ke tayangan khas PASKAL The Movie di sebuah pusat beli belah di ibu negara kelmarin.

Ketibaan baginda berdua disambut Panglima Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) Laksamana Tan Sri Ahmad Kamarulzaman Ahmad Badaruddin kira-kira 9 malam.

Baginda berdua meluangkan masa menonton tayangan filem yang memaparkan kehebatan Pasukan Khas Laut (PASKAL) yang berdurasi sejam 50 minit, bersama kira-kira 100 penonton, termasuk alumni University of Strathclyde, United Kingdom, yang menonton di dalam panggung berasingan.

Sultan Nazrin Shah kemudian berkenan beramah mesra bersama barisan pelakon dan pengarah filem Adrian Teh.

"Sangat menarik. Harap selepas ini ada Paskal 2. Beta amat menyukainya," titah baginda.

Baginda berdua berangkat pulang meninggalkan majlis pada pukul 11.30 malam.

. Special screening with DYMM Paduka Seri Sultan Perak Darul Ridzuan, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah ibni Almarhum Sultan Azlan Muhibbuddin Shah Al-Maghful-lah, Raja Permaisuri Tuanku Zara Salim, the Royal Families and all other VIPs. Really appreciate the support. TQ so much! #paskalthemovie #SayangiMalaysiaKu #SentiasaTerbaik #atfproduction

A post shared by PASKAL The Movie (@paskal_themovie) on


Filem PASKAL The Movie yang diterbitkan oleh Asian Tropical Films, GSC, Multimedia Entertainment, Granatum Ventures dan Astro Shaw ini telah menjadi bualan hangat rakyat Malaysia.

Filem ini meraih kutipan sebanyak RM22 juta dalam 18 hari tayangan.

PASKAL The Movie berkisarkan mengenai kisah kejayaan anggota elit Pasukan Khas Laut (PASKAL), Tentera Laut Diraja Malaysia dalam Misi Pengaman PBB di Angola pada 1998 dan misi merampas kapal dagang daripada lanun Somalia di Teluk Aden pada 2011.

Diinspirasikan dari kisah benar, filem ini dibintangi oleh Hairul Azreen, Ammar Alfian, Hafizul Kamal, Taufiq Hanafi, Gambit Saifullah, Theeban G, Henley Hii, Jasmine Suraya Chin dan ramai lagi.

Jom, dapatkan tiket anda sekarang dan sama-sama saksikan pertempuran PASKAL The Movie di medan pawagam!

Sumber: Bernama
Foto: Instagram PASKAL The Movie