Pelakon Rita Rudaini mengakui kecewa apabila ada netizen yang tidak berpuas hati dengan kehidupan yang dikecapinya selama ini.

Menerusi entri di Instagram (IG), Rita menjelaskan dia tidak perlukan kontroversi murahan untuk menaikkan namanya dalam industri hiburan.

"Orang yang suka buat fitnah, reka cerita ni, saya terpikir. Boleh tidur lena ke? Tak rasa bersalah ke ada-adakan cerita? Macam mana boleh dapat idea untuk reka cerita?

"Saya pulak pening kepala pikir, bahagia ke hidup bila dapat reka cerita dan berita palsu? Puas kah hati? Tenang kah? Dapat ape? Pada yang reka cerita yang tak masuk akal dan cerita-cerita fitnah pada saya ni. Satu je saya nak bgtau. Saya ni tak hidup dengan kontroversi. Mungkin bagi sesetengah artis perlukan kontroversi untuk nama naik tapi bukan RITA RUDAINI.

"Dari mula saya belakon, niat saya hanya untuk cari rezeki sebab ini je lah kebolehan dan bakat yang ALLAH bagi pada saya untuk saya cari rezeki untuk diri sendiri untuk keluarga dan anak-anak.

"Saya nak berdengki dengan orang? Nak jeles? Lambat lagi. Saya dah pernah di gelar 'Primadona Drama Melayu' satu ketika dulu. Saya dah pernah merasa tapi itu tak penting bagi saya yang penting untuk saya hanyalah kepuasan dapat tunjukkn bakat dan duit untuk sara hidup dan keluarga.

Org yg suka buat fitnah,reka cite ni,sy terpikir..boleh tido lena ke? Xrasa bersalah ke ada2 kan cerita? Mcm mana bole dpt idea utk reka cerita? Sy pulak pening kepala pikir...bahagia ke hidup bila dpt reka cerita n berita palsu? Puas kah hati? Tenang kah? Dapat ape? Pd yg reka cerita yg x masuk akal n cerita2 fitnah pd sy ni..satu je sy nk bgtau...sy ni xhidup dgn kontroversi...mungkin bg sesetengah artis perlu kan kontroversi utk nama naik...tp bukan RITA RUDAINI....dr mula sy belakon,niat sy hanya utk cari rezeki..sbb ini je lah kebolehan dan bakat yg ALLAH bg pd sy utk sy cari rezeki utk diri sendiri,utk keluarga dan anak2...sy nak berdengki dgn org??? Nak jeles?? ? lambat lg...sy dah pernah di gelar 'Primadona Drama Melayu' satu ketika dulu..sy dah pernah merasa...tp itu xpenting bg sy...yg penting utk sy hanyalah kepuasan dpt tunjukkn bakat dan duit utk sara hidup dan keluarga....pd yg tabur fitnah tu,silap org la....sbb tu sy jarang berada di karpet merah,di mana2 event sbb sy mmg tidak suka dan xminat dgn glamer...org ckp 'xbole,u kena g event tunjuk muka biar org nampak n nama u xjatuh' ? sori,itu bukan RITA RUDAINI...sy xkan pergi ke acara klau sy tidak kena bertugas....sy lebih suka di rumah....pd sy,apa ada pd glamer? Apa ada pd nama? Bukan itu yg sy cari....tp bila muncul dan di minta ke event or karpet merah,lain pulak cerita yg di timbul kan tentang sy...penat nya la haii...? nak cari rezeki pon salah....sy jenis xkacau org n xpeduli pon hal2 dunia glamer ni,tp org tetap xpuas hati dgn sy....jgn risau kwn...hidup sy simple saja,bertshirt,sluar jeans n selipar ke mana saja...rambut sanggul siput,tak bermakeup....tak gah pon...tak perlu risau,tak perlu takut...RITA RUDAINI hanya manusia biasa yg nk tumpang cari rezeki je bukan nak lawan sape lebih glamer,sape lebih lawa,sape lebih hebat ? ...hidup sy biasa2 je...xbest pon...dok umah masak,cuci taik kucing,cuci baju,cuci kasut bola,antar anak sek,mop lantai,shopg brg dapor,xde shopg handbag mahal2...xseronok pon ? ...xyah lah gigih nak fitnah n kontroversi kan sy.....coz sy xsuka glamer ?industri kita bukan saja tenat tp makin ramai org busuk!

A post shared by Rita Rudaini (@ritrud727) on


"Pada yang tabur fitnah tu, silap orang la sebab tu saya jarang berada di karpet merah, di mana-mana event sebab saya memang tidak suka dan tak minat dengan glamer. Orang cakap tak boleh, you kena g event tunjuk muka biar orang nampak dan nama you tak jatuh. Sorry, itu bukan RITA RUDAINI.

"Saya takkan pergi ke acara kalau saya tidak kena bertugas. Saya lebih suka di rumah pada saya, apa ada pada glamer? Apa ada pada nama? Bukan itu yang saya cari tapi bila muncul dan di minta ke event or karpet merah, lain pulak cerita yang ditimbulkan tentang saya. Penatnya la haii.

"Nak cari rezeki pun salah. Saya jenis tak kacau orang dan tak peduli pun hal-hal dunia glamer ni, tapi orang tetap tak puas hati dengan saya. Jangan risau kawan, hidup saya simple saja, bertshirt, sluar jeans dan selipar ke mana saja.

"Rambut sanggul siput, tak bermakeup tak gah pun. Tak perlu risau, tak perlu takut. RITA RUDAINI hanya manusia biasa yang nak tumpang cari rezeki je bukan nak lawan sape lebih glamer, sape lebih lawa, sape lebih hebat. Hidup saya biasa je. Tak best pun, dok umah masak, cuci taik kucing, cuci baju, cuci kasut bola, antar anak sekolah, mop lantai, shopping barang dapur, tak ada shopping handbag mahal-mahal. Tak seronok pun. Tak payahlah gigih nak fitnah dan kontroversikan saya coz saya tak suka glamer. Industri kita bukan saja tenat tapi makin ramai orang busuk," tulisnya.

Rata-rata bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh Rita dan berharap dia tabah menempuhi dugaan ini serta tidak melayan sikap netizen yang ingin sengaja mereka cerita buruk mengenai dirinya.