Vokalis kumpulan rock lagenda, Amy Search mengakui sedih dengan kehilangan rakan seperjuangannya iaitu penyanyi Saleem.

Menerusi entri di Instagram (IG), Amy berkongsi kisah perbualannya bersama Saleem ketika sama-sama mengharungi kehidupan sebagai anak seni.

"Aku nak cerita sikit kenangan aku dengan arwah Saleem. Dua kali kita orang bersama satu dalam lagu Isabella 98 dengan 4 penyanyi digabungkan Jamal Abdillah, Zamani dan arwah Saleem.

"Lepas tu kita bergambung lagi ats usaha Warner dalam lagu Sesat Di Kuala Lumpur untuk album beliau Epigoni. Gambar ni menjadi kenangan. Aku ingat lagi dia berkunjung ke rumah aku. Kalau tak salah aku sebelom kita rakam lagu Sesat di Kuala Lumpur.

"Kite orang bercerita tentang kehidupan kita orang lalui. Aku cakap dengan dia, kita sama-sama budak kampung datang Kuala Lumpur bawa impian nak jadi artis popular tapi bila dah jadi tentu ada yang lagi besar yang kita nak bikin di depan.

Aku nk cerita sikit kenangan aku dgn arwah Saleem. Dua kali kite org bersama, satu dlm lgu Isabella 98 dgn 4 penyanyi di gabungkn Jamal Abdillah, Zamani dn arwah Saleem. Lps tu kite bergambung lgi ats usaha Warner dlm lagu Sesat Di Kuala Lumpur utk album beliau Epigoni. Gmba ni menjdi kenangan. Aku ingat lgi dia berkunjung ke rumah aku. Kalau tk salah aku sebelom kite rakam lagu Sesat di Kuala Lumpur. Kite org bercerita tentang kehidupan kite org lalui. Aku ckp dgn dia, kite sama2 bdk kampung dtg Kuala Lumpur bwk impian nk jdi artis popular tpi bila dh jdi tentu ada yg lgi besar yg kite nk bikin di depan. Itu hnya lu aje yg tahu. Tpi lu kena bnyk bersyukur sbab Allah makbulkn impian lu. Lu kena sayang ini barang. Ramai org nk msuk ini bidang tpi bkn sema dpt pijak ini padang. Ada yg dpt tpi terkena penyakit kejutan budaya dn mula sesat di Kuala Lumpur. Kite kena sayang ini barang. Kita sma2 bikin nama di benua Nusantara. Selepas lgu Isabella dn Cinta Kita (Fantasia Bulan Madu) bikin major hits di Indonesia, Suci Dlm Debu menyusul dgn major hits juga. Aku ckp lu tentu ada lgi statement yg lu mau bikin atau lu rasa lu rasa apa lu dh puas hati. Riaksi arwah sngt fokus dgn apa yg aku ckp smbil angguk kepala. Sblom nk balik aku pesan lgi smbil ketawa, bro lu ingt kite bdk kampung dtg Kuala Lumpur nk jdi star. Semua ini Allah yg bgi kite. Bersyukur aje... InsyaAllah kita dpt pelayaran yg indah tpi yg indah tentu dtg bersama dugaan. Kita tempuh dgn tenang aja bro. Begitu lah kenangan aku dn arwah Saleem dpt luang masa yg panjang sepanjang karier dia. Moga Allah ampuni segala dosa dn cucuri rahmat ke ats roh nya. AmeenYRA Alfatehah

A post shared by Suhaimi A Rahman (@aku.amysearch) on


"Itu hanya lu saja yang tahu. Tapi lu kena banyak bersyukur sebab Allah makbulkan impian lu. Lu kena sayang ini barang. Ramai orang nak masuk ini bidang tapi bukan semua dapat pijak ini padang. Ada yang dapat tapi terkena penyakit kejutan budaya dan mula sesat di Kuala Lumpur.

"Kita kena sayang ini barang. Kita sama-sama bikin nama di benua Nusantara. Selepas lagu Isabella dan Cinta Kita (Fantasia Bulan Madu) bikin major hits di Indonesia, Suci Dalam Debu menyusul degan major hits juga. Aku cakap lu tentu ada lagi statement yang lu mau bikin atau lu rasa lu rasa apa lu dah puas hati.

"Riaksi arwah sangat fokus dengan apa yang aku cakap sambil angguk kepala. Seblum nak balik aku pesan lagi sambil ketawa, bro lu ingat kita budak kampung datang Kuala Lumpur nak jadi star. Semua ini Allah yang bgi kita.

"Bersyukur saje. InsyaAllah kita dapat pelayaran yang indah tapi yang indah tentu datang bersama dugaan. Kita tempuh dengan tenang saja bro. Begitulah kenangan aku dan arwah Saleem dapat luang masa yang panjang sepanjang karier dia. Moga Allah ampuni segala dosa dan cucuri rahmat ke atas roh nya. Ameen. Alfatehah," tulisnya.

Di ruangan komen, netizen turut sama bersedih dan menganggap pemergian Saleem sebagai satu kehilangan besar dalam industri muzik tanah air.

Saleem atau nama sebenarnya AM Salim Abdul Majeed meninggal dunia di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia di Cheras kira-kira jam 6.30 pagi semalam.

Penyanyi yang berasal dari Setiu, Terengganu ini menerima rawatan di PPUKM ekoran terbabit dalam kemalangan jalan raya pada 20 September lalu.