ABPBH 31: Paddle Pop, Kembang Semangkuk Zara Zya & Sufian Suhaimi Minta Maaf... Dah Kenapa?

Hiburan
ABPBH 31: Paddle Pop, Kembang Semangkuk Zara Zya & Sufian Suhaimi Minta Maaf... Dah Kenapa?
Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH 31) melabuhkan tirainya malam tadi.

Penyanyi Wany Hasrita telah dinobatkan sebagai Bintang Paling Popular buat pertama kalinya.

Seperti biasa, media sosial tertumpu dengan kehangatan ABPBH 31 dan netizen sentiasa memberikan pelbagai komentar mengenai pertandingan berprestij tersebut.

Gempak senaraikan 10 perkara menarik yang terjadi sepanjang ABPBH 31:

1. Busana yang disarungkan oleh artis dan tetamu yang hadir di Putrajaya International Convention Centre (PICC) menjadi tumpuan serta kritikan netizen.

Antara yang menjadi mangsa ialah pakaian yang digayakan  oleh pengasas Alha Alfa, Datuk Abdul Al Halim Mohd Al Fadzil. Di laman Twitter, ada netizen nakal mengusik dengan menyamakan warna pakaiannya seperti aiskrim paddle pop. Tapi bagi kami, busana tersebut cantik je... kan?



2. Kelab peminat Wany Hasrita telah bergabung dengan Emma Maembong, As'ad Motawh dan Azrel Ismail. Strategi yang baik telah dilakukan dan ini mungkin salah satu sebab kemenangan Wany pada malam itu. Tahniah Wany!



3. Pengacara, pelakon dan penyanyi Zara Zya terpaksa dibantu oleh beberapa orang ketika menggayakan busana keduanya pada malam ABPBH 31. Busana cantiknya itu turut mendapat perhatian netizen di laman Twitter.



4. Penyanyi Sufian Suhaimi memohon maaf melalui laman sosial Twitter miliknya kerana tidak melakukan persembahan dengan baik ketika malam ABPBH 31. Menurut Sufian, keadaan tekaknya masih belum pulih sepenuhnya dan berjanji akan menunjukkan peningkatan pada persembahan akan datang.



5. Rata-rata netizen berpuas hati apabila penyanyi, pelakon dan pengacara Alif Satar memenangi kategori Artis Versatil Popular. Mereka berpendapat Alif layak mendapat anugerah tersebut.



6. Masih lagi mengenai Alif. Aksi Alif yang sempat bersalaman dengan gandingan serasinya, Sherry Alhadad sebelum menerima trofi Artis Versatil Popular mendapat perhatian netizen.. Ada netizen yang memberikan gandingan pengacara Big Stage ini gelaran 'Best On and Off The Cam Friendship'!



7. Penampilan pelakon Mira Filzah ketika malam ABPBH 31 mendapat pujian segelintir netizen apabila menepati gaya dengan imej bertudungnya.




8. Persembahan daripada penyanyi Amy Mastura mendapat perhatian penonton apabila suaranya masih sama seperti dulu walaupun dia sudah berusia 47 tahun.


9. Persembahan penutup daripada Datuk Seri Siti Nurhaliza, Syamel dan Ramlah Ram membuatkan penonton mahu sama-sama menari. Penonton beranggapan persembahan itu adalah yang terbaik pada malam itu.


10. Secara keseluruhan, penganjuran ABPBH 31 berada di kelas tersendiri dan ramai memuji edisi ABPBH kali ini. Syabas diucapkan kepada semua tenaga produksi dan pemenang.

Artikel Berkaitan