Penyanyi Mila Jirin menyelar tindakan orang ramai yang mendakwa dia menunjuk-nunjuk dalam melakukan ibadah korban pada tahun ini.

Menerusi entri di Instagram (IG), Mila menjelaskan dakwaan yang dilemparkan pada dirinya dan berharap agar netizen tidak salah faham dengan tindakkannya itu.

"Pada yang DM atau komen di pos sebelum ini yang menyuruh saya supaya tidak menunjuk-nunjuk amalan/perbuatan yang dibuat. Ini jawapan untuk kalian.

"Sumbangan Qurban ini under my company. We as a corporate company have to tell our CSR Program as our company activity.

"Bukan atas dasar nak menunjuk, riak, show off (apa sahaja ayat yang korang cakap). Sifat menunjuk-nunjuk itu bukan saya. Harap Maklum.

"Bersifat MENUNJUK NUNJUK itu buka SAYA" . . Pada yg DM atau komen di pos sebelum ini... menyuruh saya supaya TIDAK MENUNJUK NUNJUK Amalan/Perbuatan yg dibuat... Ini jawapan untuk kalian : Sumbangan Qurban ini under my company @bizmilla_catering ...We as a corporate company have to tell our CSR Program as our company activity... bukan atas dasar nak MENUNJUK...RIAK...SHOW OFF ( apa sahaja ayat yang korang cakap) ...Sifat MENUNJUK NUNJUK itu bukan saya..Harap Maklum... . . Setiap apa yang kita buat...Allah yang mengadili bukan kita MANUSIA...Tak BAIK terus jatuh hukum pada niat seseorang.. Jika tak TAU lebih baik DIAM dari berkata kata tetapi menyakitkan hati orang lain.. #SelamatHariRayaAidilAdha

A post shared by B I Z M I L L A (@mila_jirin) on


"Setiap apa yang kita buat, Allah yang mengadili bukan kita manusia. Tak baik terus jatuh hukum pada niat seseorang.

"Jika tak tau lebih baik diam dari berkata kata tetapi menyakitkan hati orang lain. #SelamatHariRayaAidilAdha," tulisnya.

Menerusi entri sebelum ini Mila menjelaskan dia melakukan ibadah korban sebanyak lima ekor lembu pada tahun ini dan tindakkannya itu telah mendapat pelbagai reaksi netizen yang mendakwa ingin menunjuk-nunjuk.