Pasangan usahawan, Datuk Seri Aliff Syukri dan Datin Seri Nur Shahida menyambut ulang tahun perkahwinan mereka yang ke-11 semalam.

Menerusi kemas kini akaun Instagram Shahida, bekas anggota kumpulan nasyid Solehah itu mendedikasikan ucapan khas kepada suaminya sempena hari istimewa mereka.

Hari ini genap usia perkahwinan kami mencecah 11 tahun 10/8/2007-10/8/2018. . Terasa cepat masa berlalu....anak2 pun makin bertambah....Syukur dikurniakan kehidupan yg lebih baik berbanding dahulu...dalam kehidupan kita ni banyak benda berlalu bagaikan mimpi....dulu saya nak ada rumah cantik saya selalu merungut dekat @aliffsyukriterlajaklaris saya kata tgk rumah orang lain semua cantik rumah kita x lawa....tapi dia cakap sabar lah kumpul duit dulu...Alhamdulillah rezeki Allah selalu ada utk orang sabar dan berusaha.. . Perkenalan singkat yg membawa ke jinjang pelamin..dugaan perkahwinan terlalu kuat...dugaan menjadi terkenal juga satu dugaan...orang selalu tanya kenapa saya kahwin dgn @aliffsyukriterlajaklaris saya tiada jawapan...sbb Jodoh itu Rahsia Allah...cuma saya yakin suami saya adalah yg terbaik...tidak merokok,tidak keluar malam,bukan kaki perempuan,bukan kaki mabuk,rajin berusaha dan mencari nafkah buat keluarga....zaman dia baru berniaga dia tak akan balik selagi dia tidak mendapat gaji sehari seperti beliau bekerja sebelum ni...dia juga pernah telefon saya menangis sedih bila barang jualannya ketika itu tidak ada seorang pun yg nak beli.......Isnya Allah akan jadi pembimbing yg baik juga... . Dikeji dicaci dihina kadang dipuji tidak menjadi kudis buat kami....Allah lebih mengetahui....percaturan Allah x pernah salah sentiasa berbaik sangka...Mudahan anda semua mendoakan perkahwinan kami diberi kebahagiaan hingga ke akhir hayat,jadikan anak2 kami anak2 yg soleh dan solehah,jadikan keluarga kami keluarga yg sakinah mawaddah dan warahmah... . Saya tidak romantis dan agak malu nak tulis kata2 romantis dekat sini...cukuplah @aliffsyukriterlajaklaris mengetahui betapa saya dan anak2 menghargai setiap jerih payah dia mencari rezeki buat keluarga kami...???

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on


Rata-rata netizen sebak dan tersebtuh selepas membaca ucapan panjang lebar yang ditulis oleh Shahida.

Pengikut laman Instagram Shahida juga memuji wanita itu yang sanggup berada di samping Aliff di kala susah dan senang.

Ruangan komen juga turut dibanjiri dengan ucapan 'selamat ulang tahun perkahwinan' dan netizen mendoakan agar rumah tangga mereka kekal hingga ke akhir hayat.

Teks: Kamaruddin Razal
Foto: Instagram Shahida