Bermacam perangai pelakon ketika di set penggambaran terutama membabitkan artis baru sehingga pelakon senior, Rita Rudaini juga mengkritik sikap pelakon baru yang berlagak.

Rita menyatakan pandangan peribadinya itu menerusi komen di status produser drama terkenal, Fadzil Teh yang bekerjasama dengan pengarah, Rashid Sibir untuk satu projek drama terbaru.





"Hat mana pelakon yg xready masuk set n xserius tu abg baling dgn capal abg tuuu... depa ni xkena mcm kami zaman dulu tu yg depa belagak feeling.. blakon xtera mana... sbb ada yg dok bg muka.... kembalikan karya spt zaman2 dulu... Love!!!!," katanya.

Dalam status di Instagram, @hj.zil itu, Rita juga menjelaskan banyak 'kanser' berlaku dalam industri tempatan.

"Biar kita xde job dr buat kerja x ikhlas," katanya.

Akhirnya menanti 20 tahun nak kerja dgn pengarah idolaku @rashidsibir tercapai akhirnya. #lelakikirimantuhan akan dtg di @astro_oasis106 love @zeelproduction #makeeveryonedreamcometrue?

A post shared by Fadzil Teh (@hj.zil) on


Rita juga membalas komen pelakon Jasmin Hamid sambil menyatakan segelintir pelakon baru gagal berlakon dengan baik.

"Letihhh oii kak minn... talipon dok pegang sedia.. dialoq ke laut..xpaham watak.. klau kita ckp kata kita ni mulut jahat! Kita nk cari mkn .. bg ank2 mkn...klau hang nk glamer nk bergalak, bukan dlm ni... p kelab vegas... hormat pon xde.. sabaq jaa ni kak min oii.. dia xtau kita punya angin lagu mana plak..," katanya.

Pengarah Urusan Zeel Production itu menyatakan dia menantikan selama 20 tahun untuk bekerjasama dengan pengarah idolanya, Rashid Sibir dalam drama terbaru, Lelaki Kiriman Tuhan yang akan ditayangkan di saluran Astro Oasis.

Teks oleh: Elrafaei Sapi

Foto: IG @ritarud727