Pelakon Nazim Othman mengakui sering menerima kritikan netizen yang mengecam gaya penampilannya.

Menerusi entri di Instagram (IG), Nazim meluahkan rasa kesal dan memberi nasihat kepada pengikutnya supaya menjadi diri sendiri dalam memajukan diri mereka tanpa menghiraukan kritikan orang ramai.

"Ada sesetengah orang suka membahan saya bajet-bajet Korea, tapi saya diamkan je memandangkan saya memang suka Korean styles lebih lebih lagi dalam konteks keterampilan diri.

"Saya tak marah pun orang mengata saya itu ini, sebab cara saya bawak diri membuka peluang-peluang yang bukan biasa-biasa. Kali ni saya bersyukur dapat bekerjasama dengan pihak stesyen TVN dari Korea untuk muncul dalam program yang akan ditayangkan di sana tak lama lagi.

Ada sesetengah orang suka membahan I ajet ajet Korea.. tapi I diamkan je memandangkan I memang suka Korean styles lebih lebih lagi dalam konteks ketrampilan diri. I tak marah pun orang mengata I itu ini... sebab cara I bawak diri membuka peluang-peluang yang bukan biashe-biashe. Kali ni I bersyukur dapat bekerjasama dengan pihak stesyen TVN dari Korea untuk muncul dalam program #onenightfoodtrip yang akan ditayangkan di sana tak lama lagi. Selain tu, orang luar tak tau, endorsements untuk I jadi duta beberapa produk macam Clear Men Shampoo, LINE mobile app, Himalaya dll sebelum ni pun sebab memang clients nak cari orang yang carry that kind of look / style. So, moral of the story is, U buat je apa yang U nak buat, selagi tak mengganggu sensitiviti dan tak merosakkan diri, teruskan je minat U. Biarkan saja orang yang cuma fasih membawang tanpa hasil. Yang penting, U terus maju ke depan...~ ?? #masyuk

A post shared by nazimothman (@nazimothman) on


"Selain tu, orang luar tak tau, endorsements untuk saya jadi duta beberapa produk sebelum ni pun sebab memang clients nak cari orang yang carry that kind of look & style.

"So, moral of the story is, korang buat je apa yang korang nak buat, selagi tak mengganggu sensitiviti dan tak merosakkan diri, teruskan je minat korang," tulisnya.

Rata-rata mendoakan agar Nazim dimurahkan rezeki dan sentiasa terus memberi inspirasi pada orang ramai.

Teks Oleh: Rozaimi Zubaidi

Foto: Instagram Nazim