Penyanyi jelita, Daiyan Trisha, 25, menyifatkan penglibatannya dalam drama bersiri Sejuta Rahsia Buat Adelia sebagai pengalaman baru yang sangat bermakna.

Pemilik nama penuh Daiyan Trisha Mohd Nasaruddin ini gembira kerana dapat bekerjasama dengan tenaga produksi yang menjayakan drama bersiri ini.

Who’s your favourite character? Every character has their own development, it’s one of the things that I love about #SejutaRasaBuatAdelia. Setiap character ada plot berat masing-masing yang akhirnya contribute to the overall plot of one Adelia. Tonight 10pm. Get ready 2 kotak tissue. ?

A post shared by Daiyan Trisha (@daiyantrisha) on


"Ya, saya memang pernah membintangi beberapa karya yang bersiaran di Astro Ceria dan memegang watak heroin, tetapi itu satu ketika dahulu.

"Saya juga ada memegang watak pembantu untuk beberapa karya seperti Coffee Prince yang bersiaran sebelum ini.

"Namun, pengalaman itu sangat berbeza berbanding Sejuta Rasa Buat Adelia. Drama bersiri ini menampilkan saya sebagai heroin. Segalanya serba baru bagi saya.

"Selain itu, ia disiarkan di slot Megadrama yang memang dikenali ramai dan menjadi tumpuan orang di luar sana.

"Saya juga rasa gembira kerana dapat bekerjasama dengan tenaga produksi yang sangat profesional," kata Daiyan.

BACA: Sering Muncul Sebagai Hero Drama, Aliff Aziz Tak Lupa Bidang Nyanyian

Bergandingan dengan penyanyi Aliff Aziz, Daiyan yang membawa watak sebagai Adelia menimba banyak ilmu di set penggambaran.

"Semuanya saya rasakan sebagai pengalaman baru. Saya banyak menimba ilmu di set penggambaran dan tidak berhenti mempelajari sesuatu yang baru.

"Saya juga senang bekerjasama dengan Aliff kerana dia senang untuk dibawa berbincang. Pengarah Eyra Rahman juga banyak memberikan dorongan untuk saya memberikan terbaik dalam setiap babak yang saya jalankan," katanya lagi.

Chef Adelia lagi hebat ? Anyways.. I’m mentally preparing myself for the response on tonight’s episode.. ??‍♀️ 1 more hour! #SejutaRasaBuatAdelia Song; Kau Tahu by Daiyan Trisha ?

A post shared by Daiyan Trisha (@daiyantrisha) on


Selain Daiyan dan Aliff, drama bersiri Sejuta Rasa Buat Adelia turut menampilkan lakonan Elvina Mohamad, Adam Lee, Vicha, Zalif Sidek dan ramai lagi.

Jangan lupa saksikan Sejuta Rasa Buat Adelia di slot Megadrama setiap Isnin hingga Khamis, jam 10.00 malam di Astro Ria (104) dan Astro Ria HD (123).

Teks: Kamaruddin Razal
Foto: Instagram Daiyan