Sepanjang musim Piala Dunia ini, banyak yang diperkatakan tentang pasukan-pasukan yang bertanding, antaranya cara sepakan percuma diambil, jaringan yang dihasilkan, selain set-piece menarik sepanjang perlawanan berlangsung.

Namun ada satu lagi yang turut menarik perhatian kalangan peminat bola sepak di media sosial iaitu perangkap off-side pada perlawanan Jepun menentang Senegal dalam perlawanan Kumpulan H di Stadium Ekaterinburg Arena, malam tadi.

Ketika kedua-dua pasukan terikat dengan keputusan seri 1-1, Senegal dianugerahkan sepakan percuma dalam minit-minit terakhir sebelum wisel tamat separuh masa pertama.

Strategi perangkap off-side pasukan Samurai Blue itu sangat teratur dan dianggap netizen sebagai yang terbaik dalam sejarah.

Pasukan pertahanan Jepun berjaya memerangkap pemain Senegal dengan serentak berlari menuju ke hadapan, menyebabkan keenam-enam pemain The Lions of Teranga off-side.

Pada perlawanan itu, Jepun dan Senegal berkongsi satu mata apabila seri 2-2 dalam saingan Kumpulan H.

Astro merupakan penyiar rasmi Piala Dunia FIFA 2018 Rusia di Malaysia dan anda dapat menyaksikan kesemua 64 perlawanan secara langsung di Astro!

Astro juga akan turut membuat liputan komprehensif kesemua 64 perlawanan sepanjang musim perayaan ini.

Bukan itu saja, kesemua 64 perlawanan dapat disaksikan dalam definisi tinggi (HD) dan juga boleh dialami dalam bentuk realiti maya (VR) untuk pengalaman menonton seakan berada di dalam stadium!

Beli 'Astro World Cup Channel Pass' sekarang untuk menikmati 64 perlawanan secara langsung dalam definisi tinggi (HD) dan nikmati tiga bulan akses untuk Astro Sports Pack secara percuma.

Untuk pembelian dan lebih informasi, layari https://new.astro.com.my/wc2018

Gunakan hashtag #BornToLove #AstroWC2018 untuk berinteraksi mengenai Piala Dunia 2018 di laman sosial.

Sumber: Astro Awani